مرهمانه

دست نوشته های یک دختر دانشجوی پزشکی که تصمیم گرفت مرهم باشه برای بیمارهاش :)

مرهمانه

دست نوشته های یک دختر دانشجوی پزشکی که تصمیم گرفت مرهم باشه برای بیمارهاش :)

مرهمانه

اینجا نوشته‌های کانالم رو باز نشر میکنم ، چون جنس مخاطب‌های اینجا رو یه جور دیگه دوست دارم :)
اگه تمایل دارید نوشته‌های بیشتری بخونید آیدی کانالم رو در تلگرامتون بزنید :
@marhamane

+اینکه نظرات بسته است ، به این معنی نیست که تمایلی به دریافت نظر و کامنت ندارم. بلکه به این معنیه که دوست دارم نظرات و حرفاتون رو صرفا خودم بخونم. لذا ؛ قسمت تماس با من ، فعاله برای حرفهاتون.

پربیننده ترین مطالب

برای نسل بعدمان‌ ، گلنار نباشیم !

سه شنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۰۲ ب.ظ

گاهی وقتها که اخلاق بد یک پدربزرگ را عینا در نوه‌ی کوچکش می‌بینم ، یا می‌بینم عصبانی شدن یک پسربچه چقدر شبیه عصبانیت پدرش است ؛ وقتی می‌بینم بچه‌ها چقدر به طور غریزی و ناخودآگاه رفتارهای غلط عمه/خاله/عمو را از همین ابتدا تقلید میکنند ، عجیب می‌ترسم . وقتی می‌بینم یک دختر‌بچه موقع حسادت همان‌طور پشت چشم نازک می‌کند که مادرش ، می‌گویم نکند رفتارهامان بعد از یک مدت پافشاری تثبیت میشوند ، میروند در ژن‌ها و به نسل بعد میرسند !! به خودم میگویم ، اطرافیان الانت به کنار ! به خاطر یک نسل و حتی نسلها بعد که قرار است غریزی رفتارهای تو را تکرار کنند ، روی خودت کار کن . تو تاثیرگذار تر از چیزی هستی که فکر میکنی ، تو به اندازه‌ی چند نسل موثری !

 +بعضی‌وقتها فکر می‌کنم در چند نسلِ قبلِ من ، دختری بوده به نام گلنار که روی خودش کار نکرده و بعضی رفتارهای بدش به من رسیده‌اند . می‌دانم مسخره است ! اما گاهی با گلنار حرف میزنم و میگویم تو حساس و زودرنج بودن را به من به ارث رسانده‌ای ، من اما آن را به کس دیگری نمی‌دهم ، از بین می‌برمش . 

  • ۹۸/۰۲/۱۰
  • مرهم

نظرات (۱)

یه سری رفتارها هستن که خب از بین میبریمشون ولی در سنین بالاتر برمیگردن....یه سری رفتارها هم هستن نه اینکه از ژن منتقل بشن، همین که بچه اونجاس و میبینه این رفتارها رو یاد میگیره چون بیشتر وقتشو با اون فرد داره میگذرونه که میتونه مادر یا مادربزرگ یا هر فرد نزدیک دیگری باشه.....بچه ها مقلدهای خوبین....شنیدین که میگن خیلی از حرف ها و رفتارها رو حتی از زمانی که اندازه ی یه نخود و در شکم مادر هستن یاد میگیرن....
اما اینکه خوب باشیم و رفتارهای بدمون رو اصلاح کنیم شدیدا خصلت خوبیه....
پاسخ:
بله دقیقا . اینکه گفتم از ژن منتقل میشن منظورم دقیقا همین فرآیند انتقال نبود . منظورم این بود گاهی یک رفتار مثلا مادربزرگ،  انقدر توی همممه ی نوه ها و فرزندانش هست که انگار بهشون به ارث رسیده ! مسلما روش انتقال اصلی همون تقلیده . 
درسته ممکنه برگردن ، ما هم کامل نیستیم واقعا و نمیشه بی عیب و نقص باشیم . من میگم همین که تنها یه رفتار بدمون رو به نسل بعد منتقل نکنیم ، خودش باز خیلی خوبه !